torstai 22. heinäkuuta 2010

Ukkosmyrskyä, rahanmenoa ja taivaallista hiljaisuutta.

Aamulla olin kiukkuinen, kun kiljuminen alkoi 9.30... Tottakai minä siihen heräsin, enkä saanut enään nukuttuakaan. Aamupalalle mennessä ärsytti vielä enemmän, kun toinen kiljumoottori istui MINUN paikallani. En osaa juoda aamukahviani muualla kuin tasan omalla paikallani. Jouduin sitten menemään olohuoneeseen, kun en halunnut istua kummankaan pikkupojan viereen aamu ärsytykseni takia. Myöhäisen valvomisen takia myös väsytti aivan hervottomasti. Jäin katselemaan tatuointi ohjelmaa yöllä, sekä odottelemaan että meidän kissat tulisivat kotiin. 01.30 aikoihin tuli nuorempi kissamme Niitti, mutta yleensä tätä aina ennen kotiin tulevaa Nöösiä ei näkynyt. Jäin sitten vielä puoleksi tunniksi istumaan, ja välillä kävin ulkona kissittelemässä kisua sisälle, mutta ei näkynyt. Luovutin ja menin nukkumaan... tai ainakin yrittämään. Kokoajan kyttäsin ikkunaan, kuulostelin että tuliko kisu ikkunalle. Loppujenlopuksi sitten nousin takaisin ylös , kun ei uni tullut. Vihdoinkin jossain 02.30 aikoihin kissa tuli sisälle, ja minä pääsin nukkumaan.

Olin ihan sekaisin kellon ajoista kun heräsin niin aikaisin. 13.00 aikoihin luulin että kello oli 16.00 ja 15.00 aikaan luulin että kello olisi jo lähempänä 19.00... Tuossa yhden maissa kaverini tuli meille kyläilemään, puhuttiin tulevasta Berliinin matkasta, ihmeteltiin että eihän siihen olekaan enään kuin 2viikkoa! On todella mukava päästä hänen kanssaan Berliiniin, kun pääsee kunnolla kaupoille. Olen ollut 2 kertaa aiemminkin kyseisessä kaupungissa, mutta poikaystäväni kanssa, joka ei tietenkään ole jaksanut pyöriä kaupoissa niin paljoa kuin olisin halunnut. :)
Puhe oli myöskin Serenaan menosta, mutta se taitaa valitettavasti jäädä ensikuun keskivaiheille, kun aika ja raha on melkoisen vähissä.
Siinä samassa jyrähti ukkosmyrsky käyntiin, kaveriani ei haitannut olleskaan, hän kun tykkää kovasti ukkosmyrskyistä :) Minä vähän arastelin, mutta toisaalta ne kiehtovat minua kovasti. Se on hassu juttu kuinka toivon ukkosen aikana, että se menisi mahdollisemman pian ohitse, mutta sitten taas petyn jos ei tullut kunnon salama näytöstä.


Tänään löysin myös etupenkit autooni! Olen minä hyvä, sanon. Onhan se ollut melko jännittävää touhua, kun on joutunut oudoille ihmisille, vieläpä miehille soittelemaan ja tekstailemaan, että löytyisikös sitä ja tätä ja millä hinnalla. 100eurolla saan molemmat penkit niskatukineen. Sitten on auton sisusta jo melkoisen komia, kun on alkuperäiset penkit ja ratti! Joskus sitten myöhemmin kun olen rikkaampi, vien lepakkomobiilin autoverhoomoon, jos ne saisi sitä kattoverhousta hieman kauniimmaksi, kun tuo likaisenvalkoinen mustapilkullinen katto ei oikeen lepyytä silmää. Nyt voisi sitten tuo rahanmeno loppua jo, ainut este on se, että on Berliinin matka tulossa. Sen jälkeen elän mahdollisimman vähän tuhlaten.
Olen hieman tampio. Lähdin auton penkeistä ottamaan kuvia kamerallani, kun kysyin kävisikö vaihto noihin amazonin penkkeihin... Auto on reilun puolen kilometrin venematkan päässä kodistamme. Kyllä, asumme saaressa. Siinä sitten otin tyytyväisenä monta kuvaa, kunnes katsoin kameran näyttöön jossa luki: ''Ei muistikorttia'' Huoh, eihän tuossa ole sisäistä muistia, joten olin vain kuvaillut turhaan. Muistikortti oli kätevästi jäänyt olkkarin pöydälle, kun olin siirtänyt muistikortilta suoraan kuvia koneelle. Jouduin sitten ottamaan kännykkäkameralla kuvat...Eipä niistä hääppöisiä tullut. Ei käynyt vaihto niihin penkkeihin, mutta eipä tuossa mitään, kyllä se maksaminenkin minulle sopi. Tässä sitten varmaan 2 viikon sisällä lähdetään noita penkkejä hakemaan Lahdesta. Saapi nähdä kuinka sinne löydetään ;)

Mitä hiljaisuuteen tulee, KILJU MOOTTORIT ovat lähteneet! Lähtivät tuossa joskus 17.00 maissa pois täältä. Ei nyt voi muuta sanoa, kun Ihana hiljaisuus. Toivottavasti nyt ei tule enään yhtään pikkukakaraa kylään tässä 2 viikon sisällä. Jos tulee, minä häivyn omaan kämppääni 80 kilometrin päähän täältä ja muumioidun sinne seuraaviksi kuukausiksi.
Nyt lähden tästä viettämään hiljaista ja rauhallista iltaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti